De 6 voordelen van sporten voor je brein

“Activiteit is hét breinserum voor een beter geheugen, probleemoplossend vermogen, productiviteit en besluitvaardigheid. Uit onderzoek blijkt zelfs dat regelmatig in beweging zijn structurele verbeteringen in je brein aanbrengt. Beweging heeft ontzettend veel positieve uitwerkingen op je brein en daarmee op je werk en je leven.”

— quote uit het artikel op Timemanagement.nl —

Lees hier over de 6 effecten van bewegen voor je brein. Gegarandeerd een boost om meer te bewegen tijdens je werkweek:

1. Je productiviteit neemt met 23% toe, nadat je lichaam actief is geweest. Dit effect is groter dan na een kop koffie, en het effect blijft gedurende de dag hangen.

2. Ga je fietsen na je werk in plaats van met de auto? Top! Na een half uurtje fietsen, werk je effectiever en kun je helderder denken.

4. Regelmatige bewegers zijn maar liefst 70% beter in het maken van lastige beslissingen dan mensen die niet bewegen.

5. Fitte kantoorwerkers maken 27% minder fouten dan kantoorwerkers die weinig bewegen.

6. Je brein wordt blij van sporten. Na  20 minuten sporten merk je het effect al. En dit effect houd je tot 12 uur na de activiteit! Veroorzaker: de endorfine die vrijkomt tijdens het sporten.  Je krijgt een euforische gevoel hierdoor. Ideaal toch?!

Wanneer boek jij jouw moment om te gaan bewegen net voor of tijdens je werkdag?

 

Bron:  Timemanagement – september 2014

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.